Programy projakościowe realizowane w Gimnazjum Nr 9
w roku szkolnym 2014/2015
Program
Tytuł programu
Nauczyciel prowadzący
Termin
Szkolne Koło Pracy z uczniem Zdolnym
Program pracy z uczniem zdolnym w ramach szkolnego koła matematycznego
Katarzyna Rajmund
Środa 14:30
Szkolne Koło Geograficzno- Ekologiczne
Dorota Laskowska
Wtorek 14:25
Miejski Program Wspierania Nauki Języków Obcych
Program nauczania języka niemieckiego w klasach I-III (kl.IC)
Agnieszka Zaorska
Poniedziałek 12:30
Środa 13:30
Deutsch- kein Problem. Szkolne koło pracy z uczniem mającym trudności w nauce języka niemieckiego
Agnieszka Zaorska
Wtorek 14:30
„Rozwijanie kompetencji kluczowych z języka niemieckiego”
Edyta Jędrzejewska
Środa 14:30
Indywidualny program nauki
Historia
Piotr Perz
Środa 14:30
Historia
Piotr Perz
Środa 14:30
Biologia
Joanna Majka- Nosal
Poniedziałek 14:30
Matematyka
Justyna Wierzbicka
Poniedziałek 8:00
Programy, projekty w których szkoła bierze udział w roku szkolnym 2012/2013:
"Bezpieczna szkoła”
"Gimnazjalista w świecie nauki” - program współpracy Gimnazjów z Wyższymi Uczelniami Szczecina
"Edukacja szkolna przeciwko wykluczeniu prawnemu” – Ogólnopolski Projekt Ministerstwa Sprawiedliwości
"Szkoła promująca zdrowie"
„Gimnazjalista w świecie nauki"
W ramach Programu współpracy gimnazjów z Wyższymi Uczelniami Szczecina w roku szkolnym 2012/2013 Gimnazjum Nr 9 bierze udział w Projekcie „Gimnazjalista w świecie nauki" i współpracuje z Zachodniopomorskim Uniwersytetem Technologicznym z Wydziałem Biotechnologii.
17.10.2012 r. o godz.12.00 odbył się wykład inauguracyjny na Wydziale Biotechnologii przy ul. Judyma prowadzony przez Dziekana Wydziału na którym wszyscy uczniowie (ok. 130 uczniów) otrzymali Indeksy Gimnazjalisty.
Udział w wykładzie rozpoczął cykl zajęć warsztatowych prowadzonych przez pracowników uczelni. Od października 2012 r. do marca 2013r. uczniowie naszego gimnazjum będą realizowali temat : Co było pierwsze, kura czy jajo? Na Katedrze Hodowli Ptaków Użytkowych i Ozdobnych.
Do działań związanych z wyżej wymienionym zagadnieniem zgłosiło się 14 uczniów z klas II i III, których interesują tematy związane z biotechnologią.
Podsumowanie projektu „Gimnazjalista w świecie nauki"
W ramach współpracy gimnazjów z wyższymi uczelniami Szczecina uczniowie naszej szkoły wraz z opiekunem p. Joanną Majką– Nosal od października 2012 roku do marca 2013 roku, uczestniczyli w zajęciach prowadzonych przez Wydział Biotechnologii ZUT. Realizowali oni temat ,, Co było pierwsze -jako czy kura?”. Zajęcia laboratoryjne były dla uczniów wyjątkowo ciekawe i zajmujące. Mogli oni poznać ciekawe gatunki ozdobnych ptaków hodowlanych . Obserwowali zachowanie się i budowę emu oraz przepiórek. Najwięcej pracy i zaangażowania uczniowie włożyli w zajęcia laboratoryjne podczas , których preparowali układ rozrodczy przepiórki oraz oceniali indeks jaj różnych ptaków. Dzięki zajęciom zdobyli nową i poszerzyli posiadaną już wiedzę, poznali stosowane powszechnie metody badań diagnostycznych a nade wszystko mieli możliwość samodzielnego preparowania ptaków, przeprowadzania doświadczeń i dokonywania obserwacji .Podczas podsumowania projektu nasi uczniowie podsumowali swoją pracę w przedstawionej prezentacji multimedialnej.
Opracowała : Joanna Majka – Nosal
nauczyciel biologii
Zapraszamy do obejrzenia prezentacji: "Co było pierwsze, jajko czy kura?"
Program "Szkoła Promująca Zdrowie" realizowany jest w Polsce od 1991 r. W bieżącym roku szkolnym nasza szkoła przystąpiła do tego programu. Szkolnym koordynatora ds.promocji zdrowia zostałap. Joanna Majka- Nosal .
Szkoła
Jest środowiskiem, którego społeczność nie tylko uczy się i pracuje , ale także żyje - nawiązuje kontakty z innymi, przeżywa porażki i sukcesy, odpoczywa, bawi się itp. Szkoła jest więc miejscem, w którym społeczność ma nie tylko wywiązywać się z obowiązków, ale także powinna dobrze się czuć.
Jest elementem środowiska lokalnego: oba te środowiska wzajemnie na siebie oddziałują.
Jest miejscem, które przygotowuje młodych ludzi nie tylko do następnego etapu edukacji, ale również do życia, w tym do dokonywania „zdrowych” wyborów.
Promująca
Tworząca warunki (fizyczne i społeczne), sprzyjające ochronie i pomnażaniu zdrowia.
Umożliwiająca aktywne uczestnictwo społeczności szkolnej w działaniach na rzecz zdrowia.
Zdrowie
Ma cztery wymiary: fizyczny, psychiczny, społeczny i duchowy, które powinny być w harmonii
Decyduje o jakości życia ludzi obok wykształcenia i warunków ekonomicznych.
W roku szkolnym 2012/2013 uczniowie klasy 1d pod opieką wychowawcy p.Joanny Majki- Nosal biorą udział w III odsłona projektu ,,Żyj smacznie i zdrowo”, który cieszy się wielką popularnością wśród gimnazjalistów w całej Polsce. Jego główną misją jest nauka młodzieży gimnazjalnej zasad prawidłowego i zdrowego odżywiania. W poprzednich odsłonach ponad 2800 nauczycieli wyedukowało przeszło 115 tysięcy gimnazjalistów z ponad 4300 klas. W III edycji organizatorzy chcą znacznie pobić ten wynik! Akcja ruszyła 5 listopada i potrwa do końca czerwca.
Program „Żyj smacznie i zdrowo” jest akcją edukacyjną marki WINIARY prowadzoną we współpracy z Federacją Polskich Banków Żywności. . Według twórców projektu, edukacja o zdrowym żywieniu powinna mieć charakter interdyscyplinarny i uwzględniać najnowsze ekologiczne standardy. Należy uczyć o tym, że postawa ekologiczna powinna towarzyszyć nam codziennie w trakcie przygotowywania posiłków, zakupów czy wyborów konsumenckich.
Specjalnie dla uczestników programu przygotowano wiele atrakcji. Na stronie internetowejbędzie można znaleźć szereg żywieniowych porad i wskazówek, wziąć udział w interesujących konkursach oraz zadać pytanie dietetyczce i profesjonalnemu kucharzowi.Pełnym emocji punktem programu będzie konkurs „Żyj smacznie i zdrowo”. W jego ramach nasi uczniowie będą musieli przygotować plan wydarzenia związanego ze zdrowym odżywieniem, pracę plastyczną lub film.